Det var ett tag sen

Hej på er alla, det var ett tag sen jag skrev här. Dock har det inte hänt så mycket speciellt mer än att jag har hunnit fira nyår med vänner och varit i stallet med Goldini och fortsatt hans rehab.
 
Här om dagen ramlade jag av då han bockade av mig när vi var nere på stora ridbanan. Han ville helt enkelt upp till stallet igen och när vi då var tillbaka till stallet igen så kastade han av mig precis när vi kom ut från banan. Då stack han alltså i stor sken galopp upp för en lång uppförsbacke och ner till stallplan där en fångade upp honom. Jag blev livrädd för Goldini, allt som svävade runt i mitt huvud var tankar på "FAAN, nu kommer han aldrig att bli frisk, allt är pågrund av mig..".
 
Han var dock bara skärrad när vi kom tillbaka till stallet, inga svullna ben än så länge. Satte upp igen på lilla ridbanan och bara skrittade och testade trava. Dock kändes han inte ren i traven så jag började bara gråta, kände mig allmänt dålig som inte kan sköta om denna rehabperiod med min häst något bra. Allt som ekade i mitt huvud var bara veterinärensröst som sa "Tyvärr är skadan uppdragen igen..". 
 
Han mådde bra dagen efter iallafall, kall och fin i benen. Så tog han upp på lilla banan och bara kände igenom honom lite kort då det var väldigt hårt underlag. Dagen efter det var han dock svullen och varm i alla fyra benen och hade ledvätska i vänsterbak.. Jag stod där i stallet med gråten i halsen och visste inte vad jag skulle göra. BoT skydd sattes på alla fyra benen och jag bara hoppades att det skulle vara bättre dagen efter, vilket det var.

Igår mådde han bra, kall och fin i alla benen men han fick sova med BoT på bakbenen igår ändå då de var värst. Får se hur han ser ut idag, eftersom underlaget är såpass hårt har vi planerat en promenad med honom idag bara. Om en vecka är det återbesök och jag hoppas på allt jag har att han är frisk då och blir friskförklarad, hoppashoppashoppas!
 
Nu blev detta ett novellinlägg men kände bara att jag behövde skriva av mig. Nu ska jag nog ut på en PW innan maten, vi hörs hörni hejdå!

Kommentarer
Postat av: Maja

Fy vilken otur! Hoppas han håller sig kry!

Svar: Visst var det otur, det hoppas verkligen jag också..
Emilia Svedlind

2015-01-06 @ 14:40:25
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Nej vilken otur, hoppas verkligen att han blir friskförklarad! Sen tycker jag verkligen inte att du ska skylla på dig själv över det som hände, att ens häst blir rädd eller busig och att man råkar ramla av kan ju ingen göra något åt, sådant händer tyvärr!! Håller alla tummar för er nu!!

Sv : Det var så mysigt så!!
Den är påväg, kommer komma super snart så håll ögonen öppna!! :D
Kram!

Svar: Nej vet, men blev bara så att jag tänkte att om jag lyckades hålla mig kvar så skulle han inte ha rusat iväg :/ Tack Ebba!!
Emilia Svedlind

2015-01-06 @ 18:13:50
URL: http://ebbalagerstrom.spotlife.se/
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Sv : Åh, tack så jätte mycket Emilia, blir så glad verkligen! :D
Kram!

2015-01-06 @ 23:26:37
URL: http://ebbalagerstrom.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback