Första träningen på hur länge som helst

Igår hopptränade jag för Lisa igen. Jag förväntade mig en helgalen Goldini då han inte hoppat sen vi var iväg på ridläger vecka 29. Visst var han busig och glad, men det ska vi ju inte ta bort från honom. Jag har bara lite svårt att lita på honom och minsta lilla jag känner att nu kommer han göra något så lägger jag en volt. Men jag blir så glad när Lisa säger att hon ser skillnad och att hon tror att vi snart är där så att jag bara kan säga åt honom lite med skänkeln så skärper han till sig.
 
Ibörjan kändes allt bara jobbigt för han började hålla på hela tiden. Jag blev så trött på honom och jag var redan trött innan träningen då vi hade haft en fys lektion sista lektionen i skolan också. Men Lisa sa bara åt mig att kämpa på och tillslut kändes det faktiskt bra. Jag fick kämpa mycket denna träning, men utan det så kommer jag ju ingen vart heller. Jag tror att detta kommer bli bra snart och att vi sen kommer ut på tävlingsbanorna och inte vägrar ut oss på första hindret igen.
 
Bästa tränaren, hon har hjälpt mig så mycket och hon stärker verkligen upp mitt självförtroende när jag rider också. Detta är så roligt, nu kommer motivationen tillbaka igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback