En härlig fredag

I fredags red jag ett dressyrpass på banan med Goldini. Han är fast i vänster igen, förstår inte vad det gör att han så lätt stelnar till där. Har bestämt att jag ska börja stretcha honom i halsen och massera lite som equiterapeften sagt åt mig att göra ibland. Tränade dessutom galoppombyten och det funkar jätte bra över till vänster men blir korsgalopp till höger, så det är bara att fortsätta träna då jag gärna vill att det ska sitta. Han blev riktigt fin i höger tillslut och hittade verkligen stödet på yttertygeln, sämre i vänster. Men bara att fortsätta traggla!
 
Sen var ju jag och mamma ute på Lasätter och hälsade på min förra medryttarponny Nero och hans ägare. Det var jätte mysigt och jag fick sitta upp och rida lite också. Det var nästan exakt ett år sedan jag satt på honom, jag kände att det var längesen då jag inte riktigt hittade den känslan jag brukade ha hehe, men mysigt var det! Jag fick dessutom en present från Neros ägare för att jag hade fotat och sådär, det var ett par sporrremmar med en dekor med en krona på. Faktiskt så är det exakt såna som jag ville ha så jag blev jätte glad, så himla snälla människor!
 
Jag är så glad att vi fortfarande har kontakt då det är såna människor man vill ha runt sig. Det var iallafall jätte mysigt att hälsa på dem och trevligt! Jag hoppas Nero får det jätte bra i sitt nya hem också som han flyttar till imorgon vilket han säkert kommer att få, finaste killen som har lärt mig så mycket. Utan honom skulle jag inte ha ägt Goldini idag och jag skulle aldrig kunna det jag kan idag heller. En riktigt fin ponny och läromästare, är glad att jag fick lära känna både honom och hans ägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback