Motivationen är inte på topp.

Hej på er alla, för tillfället ligger min motivation på noll efter tre dagars hemmaliggande som sjuk. Nu börjar iallafall febern försvinna och huvudvärken börjar lätta lite. Men det är den spänning som är i huvudet varje morgon när jag vaknar som gör att det är ett helvete att ens öppna ögonen (och nej det är inte för att jag bara är morgontrött). Jag tror då mycket har att göra med all stress jag och min familj har runt om oss just nu. Jag tror inte min hjärna hinner vila så mycket som den borde på nätterna nu för tiden.
 
Liksom vi har Goldini som opererades för några veckor sen, framtiden för honom är oklar men veterinärena tror än så länge att han kommer läka och bli bra. Vi har min mormor som för någon vecka sen opererades för sin tredje cancerdiagnos och framtiden för henne är just nu också oklar. Sen har vi min morfar som precis fått en demensdiagnos och nu måste flytta ifrån sitt hus som min mamma växt upp i.. Det är mycket runt om oss just nu och det känns riktigt jobbigt. Plus att jag ändå måste fokusera på allt plugg så jag fortsätter att lyckas i skolan osv, det tar väldigt mycket.. Så jag tror iallafall att det har en stor del på hur jag mår nu för tiden.
 
Jag har nu suttit och pluggat spanska sen jag gick upp, eftersom att jag har prov imorgon om jag nu lyckas ta mig till skolan. Sen på fredag har jag engelskaprov och debatt i psykologi. Det är jobbigt att jag inte ens kan få vila upp mig när jag faktiskt är sjuk, men det är sånt man får leva med. Nu ska jag snart ta en promenad med vovven för att få lite luft och ork i kroppen. Vi hörs kanske senare hörni, kram!
Saknar att lägga ner timmar på att trimma och rida igenom och känna resultaten när svetten rinner ner på ryggen. Jag längtar tills vi är där igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback