Är det sommar eller höst?

Hej på er allihopa! Jag håller på o fundrar om jag ska hoppa över till Horseworld igen eller inte, på något sätt vill jag det men ändå inte, så håller kvar mig på den här portalen ett tag till iallafall.
 
Jag vet inte hur vädret är där ni bor, men här där jag bor är det iskallt och man kan knappt tro att det är sommar. Kan bli mot 3 grader om nätterna och det bara blåser och är kallt, känns som att hösten har kommit några månader för tidigt.. Väldigt trist måste jag säga och jag bara förbereder mig på hur mycket jag kommer frysa under Bråvalla.
 
Igår red jag min första dressyrträning på väldigt länge för min tränare. Det gick väldigt bra, över förväntan faktiskt. Det började däremot sämre, han är ju väääldigt kort bak då han tappat lite men vi jobbade fram det bra. Mycket jobb framåt hela tiden och att hela tiden tänka på att få honom lång och låg hjälpte och tillslut fick jag en väldigt fin och ridbar häst som verkligen kändes nöjd och belåten. Det var väldigt kul att få en känsla av den vanliga Goldini igen ♥
 
Idag red jag ut med några från stallet vi konditionstränade och det gick bra. Väääldigt pigga och glada hästar bjöds det på kan jag säga. Sen blåste det också och det gjorde ju att de blev ännu mer uppspelta. Men kul hade vi och det är ju huvudsaken och hästarna var nöjda och glada! Jag masserade sen in liniment på Goldinis rumpa och smörjde in på hans ben.
 
Men nu ska jag snart sova, så vi hörs hörni! Får se om vi hinner höras innan Bråvalla annars hörs vi nog på söndag när jag kommit hem igen. PUSS!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emily & Jonna

Hej du vann vår tävling på bloggen, klicka på länken för mer info: http://emjo.horseworld.se/2014/06/26/vinnaren/#respond

2014-06-26 @ 12:58:25
URL: http://emjo.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback