Avslutningshoppningen Skogslotten

Igår var sista dagen för mig på träningslägret på Skogslotten. Avslutade med en hopptävling och jag bestämde mig för att hoppa 100 cm. I lördags hoppade vi igenom hela banan på kvällen för att se om höjden vi valt kändes bra eller om vi ville ändra och då var han så jäkla fin. Han tog verkligen tag i hindret och hoppade för kung och fosterland runt hela banan, och det kändes så jäkla bra!! Synd bara att det inte var någon publik då och någon mamma eller pappa som kunde filma mig :/
 
Men igår då var mamma och pappa på avslutningen och filmade. Självklart gick inte det lika bra, vi kom nära på ett antal hinder och precis sista hindret innan omhoppningen fick vi ett stopp, men där var allt mitt fel. Jag gav honom inte stödet han egentligen behöver så släppte för tidigt och därför stannade han, helt rätt. Så jag klappade om honom och sen avslutade vi med ett bra hopp. Här får ni se video från gårdagen, hade hoppats på att vi hade video från i lördags också, men aja, kommer väl fler såna rundor hoppas jag! 

Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Tycker det ser fint ut! :) Känns som att det har gått framåt för er och jätte roligt att se att du inte gör någon stor sak av stoppet utan bara lugnt klappar honom på halsen. Det finns så många som bara blir arga och sliter tag i hästen, sparkar på och slår med spöt tills hästen hoppar, istället för att inse vad man gjorde för fel. Jätte fint att se.

Svar: Åh tack så mycket!! Vad glad jag blir av att läsa detta :D
Emilia Svedlind

2014-07-21 @ 12:39:39
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Postat av: Hanna Gralberg

Jag tyckte det såg jätte tjusigt ut! :D

Svar: Taack Hanna hihi! :D
Emilia Svedlind

2014-07-21 @ 21:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback