Sommaren 2013

Ja, nu är det ju så att sommaren börjar lida mot sitt slut. Det blir mörkare på kvällarna och det börjar kännas mer som höst. Även fast jag gillar hösten och det är min favorit årstid är det alltid sorgligt när sommaren är slut. Vad har jag då gjort den här sommaren?Helt ärligt känns det inte som jag gjort något, men jag har faktiskt gjort rätt så mycket saker. De första veckorna på lovet umgicks jag väldigt mycket min efterlängtade kusin Emma, vi sov över och jag åkte upp till henne i storstan. Där gick vi på Grönan en hel dag och jag spenderade dessutom natten där hemma och hade det jätte bra! Jag&Goldini tränade dessutom för Lotta Björe ibörjan på sommaren och det är inget jag ångrar, den träningen gav mig så galet mycket och jag bara längtar efter att få träna för henne igen.
Jag var också iväg med familjen upp till Eskilstuna för att träffa mormor. Det var mysigt då vi inte träffas så ofta, vi gick ut och fikade och hade det väldigt trevligt. Jag bloggade för fullt på min förra blogg som faktiskt blev rätt så stor, jag satsade på den. Jag tränade med Goldini och höll igång och kämpade för att bli bättre till att höstens tävlingssäsong skulle sätta igång. I slutet på juli åkte jag och min syssling Ida på ridläger till Skogslotten vilket var lite av sommarens höjdpunkt. Vi hade så sjukt kul och vi kom varandra väldigt nära under den veckan, lärde dessutom känna en hel del mycket nya människor. Hoppas på att åka tillbaka nästa år och ha det ännu bättre. Under den veckan lärde jag mig ännu mer och jag och Goldini utvecklades ännu mer, allt kändes så perfekt mellan oss i slutet på den veckan!
Arhamiz flyttade några dagar efter jag kom hem från ridlägret och det är bland den värsta dagen jag varit med om.. Vi åkte till Cypern samma vecka, det var jätte kul och det har jag redan berättat om för er hur bra jag hade det där. Jag kom hem och gick på Karnevalen med min vän Sofie och hade det riktigt riktigt bra, sådär så att lyckan bara sprider sig genom hela kroppen från botten till toppen så att säga. Jag var jätte lycklig och hade det väldigt bra! Sommaren fortsatte och rullade på, jag träffade Sofie så gott som varje dag och vi gjorde allt kul och galet vi brukar göra. Vi åkte till Grönan och hade det väldigt bra och jag utsatte mig för bland den värsta karusellen jag åkt och stör grinade, hade annars en riktigt bra dag med bästavännen. Goldini skadade sig nu i slutet på sommaren så tävlingsplanerna för i höst blev inte av, det blir att vänta en månad till innan några tävlingsplaner kommer till. Jag träffade min saknade vän Ellen sista helgen på sommarlovet, tillbringade kvällen och natten med Ellen,Love,Amanda,Ida,Oskar&Kajsa och vi hade en riktigt bra sista helg på sommarlovet. Härliga människor och det var väl behövligt att träffa en väldigt bra vän igen!
Jag har ingen aning om jag nu har glömt något, men jag har haft en riktigt bra sommar iallafall och jag ångrar ingenting! Nu taggar jag för hösten istället för att klaga, att få börja använda alla fina kläder och sätta igång att tävla igen, sooom jag har längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback