Hej igen - Vart ligger jag till i livet nu?

Hallihallå på er! Nu när bloggen är uppfräschad av min snälla och fina vän Alexandra så kanske jag borde slänga in lite inlägg här då och då. Tänkte bara uppdatera er om hur läget ligger till just nu lite.
 
Jag går andra året på gymnasiet nu och trivs faktiskt hyffsat bra. Alltså jag trivs ju med klassen men vi har fullt upp med läxor, inlämningar, muntligt, prov osv hela tiden. Det tar rätt så mycket energi från mig eftersom jag redan från början är en person som är väldigt stressad, men jag försöker kämpa. Ämnen som innan varit väldigt enkla för mig är nu bland de svåraste och ämnen jag haft svårt för innan känns lite enklare.
 
Goldini, min finaste häst har varit skadad till och från ända sen februari ibörjan på året. Men i maj trodde vi att vi hade fått slut på denna dumma skada och satte igång igen och red normalt på sommaren och började hitta tillbaka till där vi var innan skadan. Dock så kom skadan tillbaka för drygt en månad sen som jag märkte när jag red honom. Det blev ett besök hos veterinären igen där de fick fram att han hade lösa broskbitar och något fel med en led i det vänstra bakre knäet.
 
Det blev då bara att boka en operation i Sigtuna för Goldini. Så veckan efter opererades han och operationen gick bra. Nu är det 3 veckor sen han opererades och vi har fått börja gå korta promenader med honom. Det blir återbesök hos Hölö vecka 44 och då får vi se om det blivit någon förbättring och hur vi fortsätter denna rehabperiod.
 
Så för tillfället är det inte så mycket träningar och tävlingar utan nu är det mer mys och gos med en häst med lite för mycket energi. Han börjar bli riktigt grinig för att han inte får röra på sig som han brukar men det får man förstå. Nu är det bara att fortsätta denna rehabperiod och se vart det leder. Våran veterinär är iallafall positiv än så länge och tror att Goldini kommer att komma tillbaka till där han var förut, vilket känns skönt.
 
Aja nu vet ni lite, kram på er och hoppas ni orkade läsa inlägget! ♥

Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Kul att höra att du är tillbaka på bloggen! :D
Älskar understa bilden. Så himla fint ljus verkligen.

svar; Tack så mycket!

Svar: Kul att du uppskattar det! Visst är det, Ellen fick till den riktigt bra :D
Emilia Svedlind

2014-10-12 @ 16:37:56
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback