FRISKFÖRKLARAD HÄST

Måndagen den 12 januari 2015 blev Goldini friskförklarad. Alltså lyckan i min kropp när vi lastade och åkte hem från kliniken i måndags var svår att förklara. Min häst är äntligen frisk, vi ska få sätta igång igen efter denna oro och denna tid när man inte vetat om han kommer bli bra. Nu väntas det en lång och lugn igångsättning och till vår/sommar berkänas vi vara tillbaka i tävlingskondition om ingenting skulle komma i vägen.
 
Jag skrittar och travar bara fortfarande och Goldini går fortfarande ensam. Dock så kommer han om 2-3 veckor få gå med kompis igen och jag ska få börja galoppera några långsidor. Vi planerar att åka till ridhus någon/några dagar nu då underlaget är såpass dåligt så det är omöjligt att sätta igång en häst nu. Men allt känns super bra iallafall och jag är så glad!

Jag tog kort på hans rumpa idag i stallet så man ser hans ojämnhet och tänkte att jag ska ta kort sen till vårdagar igen och se om den har börjat jämna till sig lite. Här ser ni iallafall att högersidan är mycket rundare och mer musklad då vänstersidan är mer flak och har tappat mycket muskler. Så just nu är han sne och det känns i ridningen kan jag säga, men vi får jobba på det.

Kommentarer
Postat av: Hanna Gralberg

Så attans kul!! :D

Svar: Jaa, jag är så lycklig!! :D
Emilia Svedlind

2015-01-15 @ 10:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback