Äntligen en veckas höstlov

Hej på er allihopa, nu har jag tagit höstlov och det känns så sjukt bra! Sov till halv 11 imorse vilket var väldigt behövligt efter denna vecka då jag varit helt slut i mitt huvud efter alla prov. Jag har nu ätit mannagrynsgröt till frukost och verkligen bara tagit det lugnt och snart kommer mamma hem också, mys!

Igår i stallet så var Goldini en tickande bomb pågrund av blåsten och hans energi. Det gick knappt att få han från hagen till stallet, han bara stegrade, trippade och sparkade bakut nästan hela tiden. Blir så ledsen.. Sen så skickade hon som släpper ut ett meddelande till mig imorse och sa att Golle såg halt ut vänsterbak imorse igen och då brast det. Jag hoppas det inte är något märkvärdigt, orkar verkligen inte..

Red iallafall Rulle sen också när jag var i stallet igår. Från början var det fullt med folk på banan så skrittade mest bara runt och kände vart jag hade honom. När det sen började bli lite mindre folk så började jag rida lite intervaller från skritt till trav för att få honom att lyssna bra på igångsättningarna då han gärna stänger av mig när jag försöker be honom om något. Men det gick bättre tillslut, dock var han mycket spändare igår än vad han brukar vara men även det kan ha att göra med blåsten sen även mörkret och alla på banan tror jag.
 
Men han blev fin tillslut och efter en del galopparbete satte han under sig fin och fick verkligen det där fina steget som han har. Idag ska jag rida honom igen och då blir det mer fokus på att få han att lyssna på mina igångsättningar och även att få han att ställa vänster som han gärna inte vill. Men vi jobbar på det! Imorgon är det äntligen hoppträningar!!
 
Senare idag ska vi åka till det nya stallet som vi ska flytta till. Då ska vi välja box som Goldini ska få flytta in i och även titta lite mer än vad vi gjorde förra gången. Imorgon ska vi dit igen på stallmöte innan hoppträningen, blir mysigt. Jag vet att jag inte nämnt det förns nu, men nu vet ni, vi ska byta stall! Mer om stallet får ni veta när vi flyttat. Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback