En dag full av plugg och duktig häst

Hej på er! Idag har skolan rullat på, fick reda på att jag blev godkänd på spanskan vilket kändes skönt och en klump försvann från magen. Gjorde även klart mitt engelska muntliga idag och jag hatar muntligt och det är ännu värre när jag måste göra det på engelska men nu har jag klarat det också så jag är nöjd över mig själv. Nu har jag bara sociologi, matte och samhäll kvar innan jag kan slappna av och gå på jullov. Alltså tvåan i gymnasiet är inte något att hurra för direkt, sämsta och tråkigaste året.
 
I stallet idag red jag Goldini på banan. Han kändes fin i skritten och i traven gick det också bra, många frustningar och hostade gjorde han lite också. Tror det släpper spänningar hela tiden i traven. Mitt upp i allt fick han för sig att dra iväg så han drog mot staketet och gjorde en ursväng så jag var verkligen jäte nära att ramla av. Men jag satt kvar i sadeln och Goldini stannade upp och jag fick sitta av och rätta till sadeln som hamnade lite på sniskan av den snäva svängen.
 
Upp igen och jobbade vidare vilket gick bra, avslutade sen och han var duktig. Imorgon blir det vila för honom och sen på onsdag blir det skrittbandet igen. Nu ska jag sätta mig och kolla på PH efter en hel eftermiddag och kväll av plugg. Kram på er!
Bjuder på en liten selfie när jag ler med öppen mun, det sker inte ofta nu när jag har tandställning..

Kommentarer
Postat av: VASKO

sV: Men tack så mycket! :)

2014-12-16 @ 14:16:20
URL: http://vasko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback