Fin häst idag och har även testat en ny

Idag var Goldini riktigt med på vad vi skulle göra. Det var dressyr på schemat idag och det första jag tänker på varje pass nu är att hela tiden ha honom framåt och positiv. Det börjar faktiskt kännas från start nu att han har mer framåtbjudning och har mer lust att jobba. Han var väldigt lätt och fin i munnen i både traven och skritten, galoppen sitter fortfarande inte men ska börja jobba som jag gjorde i vintras så har vi nog snart fått in galoppen också snart.
 
På lördag är det ju hopptävling på Vikbolandet, ska hoppa 90 och 100 cm. Är riktigt taggad, det ska bli kul! Johanna och hennes mamma ska med också, så jag har en bra och stöttande publik med mig ifall att det inte skulle gå bra vilket känns skönt!
 
Idag fick jag även testa att sitta upp på Idas foderhäst Bebbe. Han är 6 år och jag kan säga att han var helt annorlunda mot Goldini (jag föredrar Goldini). Han hade en väldigt stor trav och i galoppen var han väldigt vinglig. Men visst var han fin, men jag föredrar hästar som Goldini även fast det bara finns en som Goldini hihi. Aja det var kul att testa en annan häst idag också!
Här har ni en bild på Bebbe från helgens löshoppning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback