Nu så gör jag slut med gud

Hej på er, vad har jag hunnit med sedan sist vi hördes? Jo, jag har hunnit sitta upp på Goldini och tagit en 40 minuters skritt-tur på banan två dagar med 20 minuters promenad i skritt först. Riktigt kul att sitta på honom igen, jag känner mig verkligen hemma där. Dock känner jag ju att det är en bit kvar tills vi är där vi var igen, han lägger sig gärna på någon sida och skjuter ut bogen. Men det är bara att kämpa upp med rätt rehab och jag tror att det kommer att bli så bra när han blir mer liksidig igen.
 
Idag hade han premiär på skrittbandet som vi har i stallet. Det gick super bra och både jag och mamma är jätte nöjda över honom, Bettan som hjälpte oss tyckte han var extremt duktig också. Vi alla hade nog förväntat oss något värre eftersom han är väldigt uppe i luften, men han accepterade läget. Han gick väldigt fint på bandet också och höll balans och styrka själv. Så glad att ha denna tillgång i stallet nu då det verkligen kommer hjälpa Goldini i hans rehab.
 
Imorgon åker vi till kliniken för återbesök igen och jag håller verkligen alla tummar jag har. Nu ska han vara frisk, snälla snälla snälla! Vill så gärna ha det förklarat så det bara är att lägga upp en jäkla bra rehab-plan nu och satsa på att vara tillbaka helt i vår. Men vågar inte hoppas för mycket nu, men jag tycker han känts väldigt fin i benen nu och hållt sig rätt så bra i skinnet så jag hoppas verkligen. HÅLL ALLA ERA TUMMAR MED MIG! Kom igen nu, låt oss få ett positivt besked imorgon.
 
Aja snart ska vi ut till stallet igen och bara göra det sista med Goldini innan natten. Hoppas ni har en fortsatt bra söndag, kram på er! 
Den slutade sådär snabbt i slutet bara för han råkade komma åt bakbommen, satte igång igen sen.

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - alternativ blogg & hästblogg ・゚♥ ✞

Jobbigt att inte kunna rida honom, men jag vet hur det känns! Min häst är ju inte ens inriden så jag längtar tills jag kan fara ut på uteritter och grejer <3

Svar: Ja, det är sjukt jobbigt! Men hoppas verkligen på bra besked hos veterinären.Åh, håller ni på att rida in din häst? :)
Emilia Svedlind

2014-11-23 @ 20:36:44
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback