Everything is going to be alright

Hej på er, dagarna känns riktigt långa och tunga nu efter morfar gått bort.. Men försöker göra det bästa utav det hela, så jag började med att gå till skolan igår. Har inte varit i skolan på hela veckan, men det var skönt att träffa vännerna igår och tänka lite på annat. Dock har jag en hel del plugg över mig nu så ska prata med min mentor på måndag och se om jag kan få en studiecoach så jag slipper stressa mig ikapp allting.
 
Goldini vänjer sig iallafall mer och mer med nya stallet och han trivs. Vi gick en promenad i onsdags och då var han rätt så stissig även fast han hade fått lugnande innan. Men han lugnade sig sen och verkade nöjd över att få se sig omkring lite. Idag ska vi försöka åka ut när det är lite ljusare så ska han få se omgivningen i annat än mörker också, det blir mysigt. Det är extra mysigt att vara i stallet nu eftersom att det gör att man tänker på annat än allt tråkigt som är omkring oss nu. Men jag vill bara komma igång med ridningen igen så jag kan få göra det jag brinner för och tycker är roligt.
 
Vi har även bestämt oss för att åka till Sweden International Horseshow nu tillslut. Jag och mamma brukar ju ha en tradition att alltid åka på Stockholm Horseshow men nu när det flyttades till Friends så har vi inte tänkt på det. Men vi kommer åka med folk från det nya stallet och hyra en minibuss. Blir super mysigt, får se om vi bara ser kvällsshowen och går på mässan hela dagen. Det kommer bli jätte kul där och att lära känna de i nya stallet bättre! Men vi hörs hörni, kram och hoppas eran lördag blir bra.
Bjuder på en bild på Malin Barryard som jag fotade under Stockholm Horseshow 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback