Hoppning hemma i spöregn

Igår så hoppade jag och Johanna hemma på banan i spöregnet. Vi hade en serie med först tre studs sen två galoppsprång till ett räcke som var ett galoppsprång till en oxer. Sen på andra långsidan hade vi två bommar med 6 galoppsprång imellan, sen hade vi en upphöjd bom i mitten så man kunde jobba på volt över bommen.
 
Jag värmde upp med att jobba över bommarna och sen på volten. Gick bra och han var väldigt fin och lätt i munnen igår, i galoppen gick han verkligen kort ibörjan. Fick faktiskt smacka på honom så han skulle vakna, brukar vara tvärtom. Men han var väldigt fin och lyssnade väldigt bra igår, inga luftsprång, backut sparkar eller några jämnfota hopp med bakbenen. Utan han skötte sig super fint och tyckte verkligen att det var kul!
 
Han klarade serien galant alla gånger och i slutet så höjde vi upp till 115 cm vilket blev mitt höjdrekord. Han tvekade inte ens utan hoppade bara över. Det är så skönt att vi båda har byggt upp vårat självförtroende tillsammans nu, min bästa häst vad jag älskar honom! Det var riktigt kul igår och jag är så stolt över hans insats igår, bästa hästen!
Två stycken bilder som Ellen fotade på oss igår. Sista är när vi hoppar 1,15 meter. Han ser riktigt loj ut, men tror det var för att de spöregnade haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback