Sommarlovet närmar sitt slut

Nu är det så att skolan börjar snart, det är bara 16 dagar kvar tills jag börjar skolan. Den 23 augusti börjar jag första året på gymnasiet, det känns lite sjukt att säga det för allt har gått så fort. Det är inte samma vanliga skola jag ska börja på nu till hösten utan det är gymnasiet med nya människor, ny klass och nya möjligheter. Jag kom in på gymnasiet jag sökte till och det är med inrikting på Resturang&Livsmedel. Jag hade fritt att välja gymnasium bara det var högskoleförberedande vilket den här linjen är. Det ska faktiskt bli rätt så kul att börja med något nytt, spännande men sen är det ju inte så roligt med skolan.
 
Innan skolan börjar har jag tänkt att jag ska gå till frisören igen, fortsätta bleka det så jag snart får färgen jag vill ha. Jag ska gå och färga ögonbrynen och fransarna, shoppa massor av nya kläder, skor och väskor. Jag ska ha as roligt den tiden som är kvar på sommarlovet med vänner, hästen och bara leva livet. Jag har bara 3 år kvar i skolan nu, sen väljer jag fritt vad jag vill göra. Det är sjukt, jag känner mig fortfarande så liten, det känns som att tiden inte räcker till för att växa upp. Jag vill inte bli vuxen haha, vill kunna fortsätta kunna leva livet och släppa loss på stan och andra ställen utan att behöva bete sig som en vuxen.
 
Men än så länge är jag tonåring och jag lever i nuet. Jag välkomnar gymnasiet som snart sätter igång och det kommer nog hända en hel del nya grejer då. Let's go, nu ska jag ha det underbart dessa 16 dagar som är kvar av mitt älskade sommarlov.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback