Saknad ponny&skadad häst

Idag var det söndag, ett besök till finaste och mest saknade Arhamiz var planerat. Det var så mysigt att få pussa och klappa på honom igen och se att han hade det bra. Han var verkligen vanliga nonchalanta Arhamiz, han förstod inte riktigt varför alla var så glada och gosiga med honom, sötnosen! Han verkade ha det jätte bra och jag kan inte tro något annat då hans nya ägare är så himla rara och snälla och bra med djur. Han bor hemma på deras gård och går med en nordsvensk och en liten b-ponny. Han verkade ha det super bra!
 
Åkte till Goldini sen på kvällen, ett markarbetespass var inplanerat och jag hade lagt upp en bra bana med lite mark bommar och upphöjda bommar på banan, taggade till! När jag sen ställt upp honom på gången ser jag bara hur tjockt hans vänstra bakben var. Gick direkt och kände och kollade och det var varmt, svullet och han hade ett sår på yttersidan och jag tror det antingen är en spark eller att han skrapat sig på en sten eller något. Tvättade rent såret och sen tog jag ut honom och longerade och sprang med honom, han var halt.. Det känns så trist, samma sak hände ibörjan på förra hösten också..
 
Jag gick sen ut på en promenad med honom i kanske 20-30 minuter. Kom tillbaka och då hade svullnaden gått ner lite så mamma&jag bestämde att vi skulle släppa ut honom igen. Vi får se imorgon hur han verkar och är i benet, jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Varför ska det alltid komma in skador när det börjar gå bra för mig och Goldini? Kan det aldrig bara få vara? Min älskade pålle, snälla att detta inte blir något allvarligt.. 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fina bilder! :)

2013-08-14 @ 20:10:11
URL: http://lisalignell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback